افتتاح نمایشگاه شهید نخبه حادثه هواپیمایی اوکراین در یزد

نمایشگاه اسناد و آثار دانشجوی نخبه شهید امیرحسین قربانی بهابادی تنها شهید استان یزد در سانحه هواپیمای اوکراینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گشایش یافت.

افتتاح نمایشگاه شهید نخبه حادثه هواپیمایی اوکراین در یزد

به گزارش ترنم دشتی در یزد، در سالروز حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافری اوکراین در سال ۹۸ که به جان باختن جمعی از هموطنان انجامید، نمایشگاه اسناد، تصاویر و آثار دانشجوی شهید نخبه «امیرحسین قربانی بهابادی» تنها شهید یزدی این سانحه با عنوان «به رنگ دی» با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در کتابخانه مرکزی یزد افتتاح شد.

در آیین افتتاح این نمایشگاه که به مناسبت سومین سالگرد شهادت این دانشجوی نخبه برپا شده است پدر و مادر شهید و جمعی از مسئولان و هنرمندان حضور داشتند.

سعید زارع، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد هدف از برپایی نمایشگاه را شناساندن و معرفی هر چه بیشتر این دانشجوی نخبه به جامعه و تجلیل از صبر، مقاومت و ولایتمداری خانواده این شهید گرانقدر برشمرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از ۱۷۰ اثر به تماشا گذاشته شده است.

وی افزود: طی دیدارهایی که با خانواده شهید انجام شد تمام آثار و اسناد مربوط به شهید از دوران کودکی و تحصیل در داخل و خارج از کشور تا 21 سالگی و شهادتشان جمع آوری شد که امروز در معرض دید عموم قرار گرفت.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با بیان این‌که پدر شهید از آزادگان سرافراز دفاع مقدس است، تصریح کرد: در این نمایشگاه همچنین تصاویری از سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان یزد در دی ماه ۱۳۸۶ و دیدار حاج قاسم سلیمانی با خانواده‌های شهدا ارائه شده است.

زارع بیان کرد: این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۶ دی‌ماه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ در کتابخانه مرکزی یزد واقع در بلوار بسیج برای بازدید عموم دایر است.

پایان پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید