برگزاری همایش تکریم امامزادگان و تجلیل خدام کهگیلویه در امام‌زاده سید محمید«ع»+تصاویر

در دهه کرامت همایش تکریم امامزادگان و تجلیل از خدام در امامزاده سید محمید بخش چاروسا برگزار شد.

برگزاری همایش تکریم امامزادگان و تجلیل خدام کهگیلویه در امام‌زاده سید محمید«ع»+تصاویر

به گزارش ترنم دشتی از چاروسا، پنجمین روز از دهه کرامت در تقویم ملی با عنوان روز ملی بزرگداشت امامزادگان ثبت شده است. به همین مناسبت و با هدف تکریم امامزادگان واجب التعظیم و ترویج فرهنگ زیارت، همایشی در امامزاده سید محمید چاروسا با حضور مسئولین و خادمان امامزادگان شهرستان های کهگیلویه و چرام برگزار شد.

در این مراسم تولیت امامزاده سید محمید، امامان جمعه دهدشت و بهمئی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و رئیس سازمان تبلیغات کهگیلویه و بخشدار چاروسا و اعضای شورای اداری و دیگر مسئولین کهگیلویه و چاروسا حضور داشتند. در این مراسم از 20 خادم نمونه بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان های کهگیلویه و چرام با اهدای جوایز تکریم و تجلیل شد. حجت الاسلام وحدانی اصل امام جمعه دهدشت در این مراسم با بیان اینکه امامزادگان همچون ستارگان درخشان و پر فروغی هستند که در جای جای کشور می‌درخشند عنوان کرد: توزیع جغرافیایی امامزادگان در اقصی نقاط کشور باعث ترویج فضائل اخلاقی و حفظ ارزش‌ها خواهد شد و سبب حفظ و صیانت هویت فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی می شود. وی به نقش امام رضا(ع) در کشور اشاره کرد و گفت: نقش پربرکت امام رضا(ع) در ایران نقش بی بدیل و ارزشمندی بود و می توان حضور امام رضا(ع) در کشور را احیاگر تشییع در ایران دانست و اگر جامعتر صحبت کنیم وجود امام رضا(ع) زمینه تشییع و اسلام ناب و اسلام پیامبر(ص) بود. امام جمعه دهدشت به نقش امامزادگان اشاره و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند بقاع متبرکه را به یک جایگاه فرهنگی تبدیل کنید ادامه داد: اینکه برنامه های فرهنگی را فقط در خود امامزاده حفظ کرد این اشتباه است و باید برنامه های فرهنگی را فقط مختص چند متری امامزاده قرار ندهیم و باید برنامه های فرهنگی امامزادگان را به سمت و سویی که برای تبلیغ دین و تشییع کمک کند سوق دهیم و برنامه ها را فقط مختص یک زیارت خالی قرار ندهیم. وی بیان کرد: باید در انتخاب هیات امناها و خدام دقت کرد افرادی باشند که بتوانند جذب کنند و مردم را به سمت دین تشویق کنند و باید نحوه تکریم زوار جدی گرفته شود و هیات امناها باید انسان های برنامه ریزی باشند. امام جمعه دهدشت با بیان اینکه بعضی مواقع خدام در جذب و انتقال مفاهیم به زوار درست عمل نمی کنند تاکید کرد: کسانی که ارتباط مستقیم با زائر دارند باید خدام را با برگزاری دوره های آموزشی آشنا کنند تا بتوانند با زائران درست ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام جعفری رئیس مرکز افق شهرستان کهگیلویه در این مراسم با اعلام برنامه های این مرکز در ایام نوروز و ایام سال در جوار امامزاده سید محمید به نقش امامزدگان اشاره کرد. حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی هم با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی برای تقویت و نهادینه سازی فرهنگ دینی است تصریح کرد: همزمان با دهه کرامت جشن میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) در بقاع متبرکه شاخص همه شهرستان های استان برگزار می شود.   مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقاء جایگاه آنان در جامعه، ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر اهداف ما در اجرای این برنامه‌ها است. پایان پیام/82021  

دیدگاهتان را بنویسید