صدور حکم بازداشت دو نظامی جمهوری آذربایجان در ارمنستان

دادستانی کل ارمنستان حکم بازداشت دو نظامی جمهوری آذربایجان را به اتهام عبور غیرقانونی از مرزهای ارمنستان صادر کرد.

صدور حکم بازداشت دو نظامی  جمهوری آذربایجان در ارمنستان

به گزارش گروه بین‌الملل ترنم دشتی، در ادامه تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دادگاه ارمنستان حکم بازدسات دو نظامی جمهوری آذربایجان را صادر کرد.

به گزارش منابع خبری، دادگاه ارمنستان روز دوشنبه تصمیم به دستگیری دو نظامی جمهوری آذربایجانی گرفت که پیشتر از مرز نخجوان عبور کرده و در ارمنستان بازداشت شده بودند.

بر اساس اعلام دادستانی کل ارمنستان این دو نظامی جمهوری آذربایجان متهم به عبور غیرقانونی از مرزهای دولتی ، قاچاق و حمل و نقل غیرقانونی سلاح و مهمات هستند.

در روزهای گذشته وزارت دفاع جمهوری  آذربایجان از گم شدن دو نظامی خود در نخجوان خبر داد. یکی از آنها آوریل در نزدیکی شهر «سیسیان» در استان سیونیک پیدا شد. دومین نظامی آذربایجانی که از مرز نخجوان عبور کرده بود، چند روز قبل در همین منطقه بازداشت شد.

ارتش جمهوری آذربایجان مدعی شده بود که این دو  نظامی به دلیل دید محدود و شرایط نامساعد جوی در مرز ارمنستان و نخجوان راه خود را گم کرده بودند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده که تمام اقدامات لازم برای نجات این نظامیان در حال انجام است(جزئیات بیشتر).

در ادامه تنش بین این دو کشور همسایه، وزارت‌های دفاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان از کشته شدن چند نظامی خود در دور تازه درگیری‌های مرزی خبر دادند.

این دور از درگیری‌ها در حالی رخ داده که رئیس جمهور جمهوری آذربایجان  اظهار داشته که معاهده صلح بین باکو و ایروان بدون مشکل نیست  اما باکو مصمم به صلح است. 

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در نشست مطبوعاتی در قزاقستان گفت که کار بر معاهده صلح بین آذربایجان و ارمنستان آنطور که می‌خواهد بدون مشکل نیست، اما باکو مصمم به عادی سازی روابط با ایروان است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید