گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و سعودی درباره پایان جنگ یمن

وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی در تماس تلفنی تلاش‌های مربوط به برقراری صلح در یمن و گفت‌وگوهای اخیر ریاض و صنعا را بررسی کردند.

گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و سعودی درباره پایان جنگ یمن

به گزارش گروه بین‌الملل ترنم دشتی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود درباره تلاش‌های مربوط به برقراری صلح در یمن گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بلینکن و بن فرحان نقش عربستان در مذاکره با صنعا و تلاش‌های مربوط به تحقق صلح در یمن را بررسی کردند».

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، بلینکن در این تماس تلفنی بر حمایت آمریکا از تلاش‌هایی که زمینه را برای برقراری صلح در یمن با میانجی‌گری سازمان ملل و دستیابی به حل‌وفصل درگیری در این کشور فراهم می‌کند، تأکید کرد.

عربستان سعودی روز سه‌شنبه ابراز امیدواری کرد که تماس‌های صورت گرفته با تمامی طرف‌های یمنی به تحقق حل‌وفصل فراگیر و پایدار بحران این کشور منجر شود.

«هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل در یمن نیز اخیرا با ارائه گزارشی در نشست شورای امنیت درباره تحولات یمن، در خصوص پایان جنگ در یمن ابراز خوش‌بینی کرد.

وی گفت: «دلایلی برای خوش‌بینی وجود دارد و به عقیده من از هشت سال پیش تاکنون شاهد چنین فرصت جدی برای پایان دادن به درگیری نبودیم اما با این حال چنانچه طرف‌های یمنی گام‌های جسورانه‌تری برای دستیابی به صلح برندارند، این روند ممکن است تغییر کند».

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید