ترمیم آتش‌بُرها در مناطق تحت پوشش محیط زیست فارس

مسئول مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از ترمیم آتش بُرها در مناطق تحت پوشش محیط زیست فارس و آمادگی برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در فصول گرم سال در این مناطق خبر داد.

ترمیم آتش‌بُرها در مناطق تحت پوشش محیط زیست فارس

به گزارش ترنم دشتی از شیراز، مجید خانبازی با تشریح اقدامات انجام شده در این عرصه اظهار داشت: با انجام  اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز بحران آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت  محیط زیست فارس ، احیاء آتش بُرهای موجود در زیستگاهها در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در زیستگاههای طبیعی ( پارک های ملی ، پناهگاههای حیات وحش و مناطق حفاظت شده )  تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان فارس این کار بخاطر حفظ زیستگاه و گونه های گیاهی ارزشمند وجلو گیری از گسترش آتش سوزی در اولویت قرار گرفته است افزود: در همه مناطق تحت مدیریت اقدام به ترمیم و پاکسازی آتش بُرها شده است و همه تمهیدات برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی تابستانی در دست انجام است.

مسوول مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس  در ادامه گفت: در اثر آتش سوزی ها میکروارگانیسم های موجود درخاک از بین رفته و ترکیب پوششی  طبیعت تغییر می کند، بطوری که بسیاری از گونه های مرغوب از بین می رود و گونه های نامرغوب جایگزین آن می شود، خاک حالت دانه ای خود را از دست می دهد و اکوسیستم شکننده تر می شود.

وی اضافه کرد : این پدیده از نظر خساراتی که به بار می آورد در مناطق مختلف اهمیت متفاوتی دارد.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: ایجاد آتش سوزی بر اثر سهل انگاری افراد و کسانی که به نوعی از طبیعت بهره می برند و  عوامل طبیعی ازقبیل صاعقه است که باید از همه ظرفیت ها برای کنترل و کاهش آن استفاده کرد. پایان پیام/ن

دیدگاهتان را بنویسید