هرمزگان میزبان جشن‌های دهه کرامت می‌شود

کاروان رضوی از 30 اردیبهشت ماه امسال تا 10 خرداد میهمان هرمزگان است و ویژه برنامه‌های متنوعی برای این کاروان تدارک دیده شده است.

هرمزگان میزبان جشن‌های دهه کرامت می‌شود

به گزارش ترنم دشتی از بندرعباس، هرمزگان به مناسبت دهه کرامت میزبان کاروان رضوی است و به همین مناسبت صبح امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤولان کانون خدمت رضوی در هرمزگان، نشست خبری ویژه ای نیز برگزار شد. اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این نشست با اشار هبه برگزاری شازدهمین دوره از جشن های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید در این استان عنوان داشت: امروز جهان بشری از فقدان معنویت که همان فقدان هویت نیز است، رنج می‌برد، اما جامعه تشیع که پیروان راستین اهل بیت هستند به این مشکلات دچار نیستند.

  وی با بیان این که شیعیان نه تنها دچار این گونه بحران ها نمی‌شوند بلکه  جلو تر هم هستند و از این جهت مصونیت بیشتری هم دارند، در زندگی ما مشکلاتی وجود دارد اما هیچ گاه دچار بحران هویت نخواهیم شد، عنوان کرد: اگر امروز در جامعه شاهد چالش های اجتماعی هستیم و بعضا با بحران های اجتماعی مواجه هستیم علت آن عدم توجه به معنویت در جامعه است، بعضی از افراد جامعه دچار آسیب های فرهنگی شدند که از مشکلات اقتصادی خاصی ندارند و به اصطلاح دستشان به دهنشان می‌رسد. جشن های رضوی ناجی جامعه است جهانگیری ادامه داد: یکی از برنامه های که ناجی جامعه است برنامه ایام کرامت و ذکر نام حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام است، اگر  در همه بخش های فرهنگی و اجتماعی مردم کار آستان قدس رضوی را دست بگیرند پر شور تر  خواهد بود، در سلسله برنامه های  زیرسایه خورشید قصد دخالت نداریم و عمده فعالیت ها باید در دست مردم است و نقش ما هدایت و حمایت بدون دخالت است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: در حوزه معاونت هنری و سینمایی برنامه های متنوعی تدوین شده است که باعث نشاط آفرینی بیشتری خواهد شد مانند گروه های نمایشی طنز، گروه های موسیقی با رعایت شئون اهل بیت، کانون فرهنگی مساجد،  نقش مؤثری در این حوزه خواهند شد. برگزاری جشن ازدواج 88 زوج رودانی   معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان با بیان اینکه ویژه برنامه زیر سایه خورشید بزرگترین رویداد معنوی در کشور است، گفت: ازدواج ۸۸ زوج رودانی از شاخص ترین برنامه زیر سایه خورشید در هرمزگان است.

  مصطفی رجبیان معاون کانون خدمت رضوی ادامه داد: با عنایت حضرت امام رضا علیه السلام توفیق حاصل شده که برای شانزدهمین دوره از کاروان های خدام رضوی در خدمت آستان قدس و مردم عزیز باشیم و میزبان ای عزیزان در هرمزگان باشیم، استان هرمزگان از تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه لغایت ۱۰ خردادماه با شعار جمعمان جمع است زیر سایه علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام میزبان کاروان زیر سایه خورشید است. وی هدف از آمدن این کاروان ها استفاده هر چه بیشتر مردم از فضای معنویت دانست و گفت:  وظیفه ما واسطه گری میان حضرت رضا (ع) و مردم است، این رویداد به عنوان بزرگترین رویداد دینی و معنوی در کشور است. خدام رضوی 30 ازدیبهشت ساعت 9 وارد بندرعباس می شوند رجبیان اضافه کرد: کاروان خدام رضوی ۳۰ اردیبهشت‌ماه ساعت ۹ صبح وارد بندرعباس خواهند شد و برنامه استقبال آنها در  برنامه است، کاروان دیگر ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه همان روز در جزیره کیش خواهند رسید که مورد استقبال مردم جزیره قرار خواهند گرفت، مجموعه برنامه های زیر سایه خورشید  در قالب ۶۵ عنوان در هرمزگان برگزار خواهد شد‌. رجبیان گفت: حضور در بقاع متبرکه، دیدار با ائمه جمعه، عطر افشانی شهدای نامدار و گمنام، اهتزاز پرچم در ۶ شهرستان، از جمله برنامه های کاروان زیر سایه خورشید است که آغاز برنامه ها با اهتزاز پرچم در پارک غدیر خواهد بود‌. معاون کانون خدمت رضوی در استان هرمزگان خاطر نشان کرد: شاخص ترین برنامه های زیر سایه خورشید برگزاری جشن ازدواج آسان ۸۸ زوج رودانی است، عیادت از بیماران، حضور در مناطق انتظامی و نظامی نیز از دیگر برنامه های کاروان زیر سایه خورشید است و از همه اصحاب رسانه درخواست دارم که پوشش خبری لازم را انجام دهند. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید