توقف فشار جمهوری خواهان بر پسر رئیس‌جمهور آمریکا

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا تلاش‌‌های خود جهت محکومیت و بازداشت هانتر بایدن را به خاطر رایزنی با وکلای وی فعلا متوقف کردند.

توقف فشار جمهوری خواهان بر پسر رئیس‌جمهور آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل ترنم دشتی، اقدام جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب قطعنامه مرتبط با محکومیت پسر رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با تلاش‌های وکلای هانتر بایدن متوقف شد.

به گزارش «آسوشیتدپرس» اقدام برای اجرای طرح بازداشت هانتر بایدن به دلیل سرپیچی از احضاریه های کنگره آمریکا از سوی جمهوری خواهان متوقف شد و دلیل آن هم مذاکره آنها با وکلای وی عنوان شده است که عنوان کرده‌اند، می‌توانند به بن‌بست‌های موجود بر سر شهادت وی در پرونده استیضاح پدرش پایان دهند.

به گفته سخنگوی کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، قرار بود روز سه‌شنبه قطعنامه محکومیت هانتر بایدن در جریان رویه معمول به صحن مجلس ارائه شود با این حال این اقدام لغو شد تا به وکلای دادگستری فرصت بیشتری برای دستیابی به یک توافق در این موضوع داده شود.

این اقدام چند روز پس از آن صورت می گیرد که وکیل پسر جو بایدن، تمایل وی را برای همکاری با تحقیقات استیضاح جمهوری خواهان پس از ماه‌ها سرپیچی از آن عنوان کرد.

«آبه لاول»وکیل فعلی هانتر بایدن در نامه‌ای به جمهوری‌خواهان مجلس نمایدگان آمریکا نوشته است که همکاری موکلش با آنها به صدور مجدد احضاریه جدید از سوی کمیته این مجلس بستگی دارد.

 وی همچنین مدعی شده است که دو احضاریه ارسال شده پیشین در ماه نوامبر صادر شده و مشروعیت قانونی نداشته‌اند چرا که پیش از آنکه مجلس نمایندگان اجازه تحقیقات استیضاح جو بایدن را صادر کند، برای پسر وی صادر شده بودند.

تیم حقوقی هانتر بایدن در این راستا به استدلال حقوقی سال ۲۰۲۰ صادر شده از سوی «ویلیام بار» دادستان کل وقت آمریکا استناد کرد تا اعتبار دو احضاریه ارسال شده پیشین برای هانتر بایدن را زیر سوال ببرد.  

«جیمز کامر»رئیس‌ کمیته نظارت مجلس نمایندگان و «جیم جردن» رئیس کمیته قضایی این مجلس در بیانیه‌ای نسبت به تغییر موضع تیم حقوقی هانتر بایدن ابراز خرسندی کردند.

این در حالی است که تا همین هفته پیش هم هانتر بایدن از حضور در مجلس نمایندگان مطابق با احضاریه صادر شده از سوی حزب جمهوری‌خواه جهت شهادت در مورد پدرش پشت درهای بسته امتناع می‌کرد و خواستار برقراری شهادت علنی در حضور مردم آمریکا شده بود.

پایان پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید